Kvinde min - Gasolin akkorder



Kvinde min er en klassiker som en hver dansk guitarist burde kunne spille. Sangen er skrevet af gasolin og er ret enkel at spille og alle kender den, så der er ingen grund til ikke at lære kvinde min! God fornøjelse.

Akkorder 
Hvis der er en eller flere af disse akkorder du ikke kender, så klik på dem for at se hvordan du spiller dem.

Dm
A
Bb
C
G

Vers 1
Dm                    A                  
Kvinde min,jeg elsker dig

Dm                             A
Og jeg ved, du elsker mig

Dm                           Bb
Og hvad der så end sker

                    C                  G
Åh, lad det ske for jeg er din

Dm                    A
Og selvom vi har skændes tit

Dm                             A
Og du har grædt og lidt

Dm                        Bb
Når det hat været slemt
             
                   C                 G
Så glem det nu for jeg er din

Bridge
             Dm         Bb
Og jeg har huslet waauuuh

   Dm                 Bb
Og spillet tosset waauuuh

                 Dm
Og jeg har snydt dig, ja,
      C
Og skammet mig
      G
Og stjålet af din kærlighed

Omkvæd
                               Dm    G           Dm     G
Du ved besked, åh, jaaaaaaaah, åh jaaaaaaaah

Dm
Uh wow - wa ba ba ba li åh

Dm                                     G
Og du er stadigvæk akkurat lige så smuk

                Dm                     G
Som aller første gang da du kyssede mig

     Dm    G      Dm   G
Så inderligt, så inderligt

         Dm
Åh så inderligt!

Vers 2
Tror du, vi skal følges ad
Til livet det er slut
Åh, det håber jeg
Ja, jeg gør - ja, jeg gør
Så kvinde kom og drøm med mig
I den lange nat
Når stjernerne de funkler
Og blinker som besat
Nej, bliv ikke bange
For deres sange
Hold bare fast i mig
Når de fortæller dig
At der er tusinde mil
Imellem dig og mig

Omkvæd
Nej, nej
Tro det ej
Uh-ah-di-aba-ba-be-di-åh
Og du er stadigvæk akkurat liges smuk
Som allerførste gang, da du kyssede mig
Så inderligt, så inderligt
Åhh, så inderligt

>> Lav dine egne plektre læs hvordan <<

Ingen kommentarer:

Send en kommentar