Gratis guitarundervisning

For at lære at spille guitar har du "selvfølgelig", brug for en eller anden form for undervisning. Den undervisning behøves ikke nødvendigvis koste penge. I denne blog vil jeg formilde undervisning til guitarister, især rettet mod begynderer!

Lær at stemme din guitar

En hver guitarist skal kunne stemme sin guitar. Uden en stemt guitar er det ikke muligt at spille sange, så de lyder ordentligt. Derfor bør du (hvis du ikke allerede har) en turner. Klik her for at lære mere om turnere og finde ud af hvor du kan skaffe en.
Hvis du allerede har en turner, kan du springe dette punkt over.

Lær at læse tabs

Tabs er en slags noder bare i tal. Det er meget nemt at lære og du vil helt sikkert få brug for det som guitarist! Tabs skal du kunne for at kunne lave covers af andres sange. Kan du ikke læse tabs? Så læs mit indlæg "lær at læse tabs".

Lær at bruge dine fingre

Før du kan starte med at lære de mest simple sange, er du nød til at lære at styre dine fingre og få dem til at adlyde. Nu tænker du sikker "jamen jeg kan styre mine fingre". Nej hvis du aldrig har spillet guitar før (eller kun meget lidt), kan du ikke styre dine fingre så godt som de kræves for at spille guitar!
Du kan lære "at få dine fingre til at adlyde" i dette indlæg, hvor jeg giver dig nogle simple øvelser.

Når du kan disse grundlæggende ting, kan du begynde at lære sange. Tjek eventuelt om der er nogle af de her sange du kunne have lyst til at lære.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar