Hvalen Valborg



Hvalen Valborg er skrevet af bandet Shubidua og nok en sang de fleste folk fra den ældre generation, har hørt på et eller andet tidspunkt i deres barndom. God fornøjelse



Akkorder 
Hvis der er en eller flere af disse akkorder du ikke kender, så klik på dem for at se hvordan du spiller dem.



C               Dm
Her er hvalen Valborg, stoppet ud med vat
F       G              C
og avispapir og sprit, 
C               Dm
den blev født i Irmnitz, en kold decembernat
F       G              C
lidt nordøst for Kransvesit


Am                 Em
Du red på mangen bølge
F       C
ænsed' ikke stormen
Am                 Em
med delfiner i dit følge
F                 G
som fulgte dig på vej


C               Dm
Nå, men alting har en ende
            Em          F
og en regnorm den har to
F       G       C
Valborg... havets tournedos


C               Dm
Du fulgte Golfens vande, sportsmand som du var
F       G              C
altid fuld af godt humør
C               Dm
nord om Doggerbanke, kursen den var klar
F       G              C
stolt du runded' Helsingør


Am                 Em
Og jeg fodred' dig med skidtfisk
        F                 C
og kiks jeg ha'de i lommen
Am                 Em
ka' du huske da du bøvsede
      F    G
og flyvebåden sank


C                        Dm
Nå, men alting har en ende
     Em          F
en spoleorm har to
F       G       C
Valborg... havets Dario Fo


C               Dm
Jeg har betalt en daler, for at se på dig
F       G              C
sådan mødes vi igen
C               Dm
men du' den dødeste af hvaler, så jeg må gå min vej
F       G              C
stille si'r jeg: hej med dig


Am                 Em
Visselul du gæve kæmpe
        F                 C
jeg vil huske til jeg segner
          Am               Em
når du lå ved Langelinie
      F    G
din store oceanliner


C                        Dm
Nå, men alting har en ende
        Em               F
en hvalfisk har kun en
F       G       C
åh, men Valborg... sikken en.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar